Krople na chrapanie, klipsy i lista innych preparatów

alternatywne sposoby na chrapanie

Podczas głębokiego snu dochodzi do rozluźnienia mięśni, w tym także gardła, przez co u niektórych ludzi zapada się języczek i dochodzi do chrapania. Chrapanie nie tylko zakłóca spokojny sen osób znajdujących się w pobliżu, ale też może powodować trudności w oddychaniu, które stanowią potencjalne zagrożenie dla zdrowia. Obecnie w aptece dostępne są różne tabletki na chrapanie, jednak warto też wypróbować alternatywnych metod, które sprawią, że chrapanie ustanie, a jednocześnie pomogą przywrócić naturalne oddychanie i zdrowy sen. Oto kilka łatwych, bezpiecznych i delikatnych sposobów na pozbycie się problemów związanych z chrapaniem.

1. Listę zaczniemy od kropli na chrapanie

Aby usunąć przyczynę chrapania można sięgnąć po krople na chrapanie. Krople do nosa na chrapanie podawane do nosa nawilżają i zmiękczają błoną śluzową nosa, a także poprawiają napięcia tkanek gardła, przez co ułatwiają przepływ powietrza przez drogi oddechowe niwelując wibracje. Aplikacja kropki jest prosta, dzięki dozownikowi działającemu pod ciśnieniem, który dostarcza wyrób w miejsce docelowe. Aby uzyskać oczekiwany efekt nie powinno się przyjmować pokarmów i pić bezpośrednio po użyciu kropli.

2. Klips na chrapanie

Jedną z alternatywnych metod walki z chrapaniem jest użycie specjalnego klipsa. Klips przeciw chrapaniu to niewielki przedmiot, który wykonany z miękkiej gumy silikonowej z wkomponowanymi w górnej części magnesami. Po zaaplikowaniu klips nie powoduje żadnych nieprzyjemnych odczuć. Jak działa? Stymuluje zakończenia nerwowe w skrzydełkach nosa nie dopuszczając do zwiotczenia, przez co nerwy nozdrza rozszerzają się, czyli udrażniają się drogi oddechowe.

3. Maska na chrapanie

Innym alternatywnym sposobem na chrapanie jest spanie w specjalnej masce. Maska przeciw chrapaniu wykonana jest z elastycznego i miłego w dotyku materiału, najczęściej neoprenu, który dostosowuje się do kształtu i wielkości głowy. Wystarczy zatem ją odpowiednio umieścić na twarz, aby otoczenie użytkownika takiej maski mogło cieszyć się niczym nie przerwanym snem.

4. Wkładka doustna na chrapanie

Osoby, które mają problem z chrapaniem, ale też zgrzytający zębami, powinny wypróbować wkładkę przeciw chrapaniu, wykonaną z miękkiej gumy, którą umieszcza się w jamie ustnej. Wkładka trzyma żuchwę w lekko wysuniętej pozycji, dzięki czemu w tylnej części dochodzi do zmniejszenia wibracji. Z przodu wkładki znajduje się ustnik, który gwarantuje odpowiedni przepływ powietrza. Poza tym, że wkładka zatrzymuje chrapanie, to dodatkowo zapobiega zgrzytaniu zębów. Przed użyciem wkładki należy pamiętaj o jej zanurzeniu w gorącej wodzie, a następnie zaaplikowaniu, gdy tworzywo jest miękkie, dzięki czemu uzyskamy dopasowany, wygodny kształt. Producenci takich wkładek zapewniają, że przydatność do użycia trwa 6-12 miesięcy. Należy jedynie zadbać o regularne czyszczenie szczoteczką do zębów z odrobiną pasty.

Możesz zostawić odpowiedź, lub trackback z własnej strony.

Zostaw odpowiedź

Strona powstała we wsparciu WordPress